Bekijk de grote TDC voorstelling 2019 nu ook online!

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"62516":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"62516":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
+31 (0) 164-259314

Stepaerobic

Stepaerobic

Step-aerobic is een vorm van aerobics waarbij gebruik gemaakt wordt van de "stepbank". Dit is een soort van platform dat in verschillende hoogtes te gebruiken is. Hoe hoger de stepbank, hoe intensiever de training. Net als bij aerobics is de muziek een enorm stimulerende factor bij deze training, die in groepsverband gegeven wordt. 

Het accent van de training ligt op de verbetering van het algemene uithoudingsvermogen (de conditie). Andere gunstige effecten zijn: een verbetering van zowel figuur, houding, coördinatie, lenigheid en een versterking van de beenspieren. Door het hoge calorieverbruik tijdens de training kan Step-aerobic daarnaast in combinatie met een goed voedingsbeleid dienen om een bepaald ideaal gewicht te bereiken of te handhaven.

Deze lessen zijn door de grote nadruk op de choreografische aspecten, een plezierige training voor iedereen die op een meer dansante manier aan zijn/haar conditie en figuur wil werken.

Binnen TDC meer dan een hype want meerdere leerlingen steppen al 15 jaar bij hetzelfde lesuur!

Stepaerobic | Hoogerheide MFC Kloosterhof

Dag

Tijd

Leeftijd

Docent

Maandag

13:15 - 14:15


Chantal

Woensdag

09:00 - 10:00


Chantal

Woensdag

18:45 - 19:45


Chantal

Aerobic & Aerobic BBB

Een combiles waarbij je het lichaam traint op 2 manieren. Het eerste deel van de les (Aerobic) is gericht op het uithoudingsvermogen, conditie en de calorieverbranding.

Het tweede deel van de les (BBB) wordt gebruikt voor het verstevigen van je spieren met name de buik, billen en bovenbenen.

Bij het eerste deel van de les (Aerobic) zal de muziek ‘n enorm stimulerende factor spelen.

Door het hoge calorieverbruik tijdens de training kan daarnaast in combinatie met een goed voedingsbeleid dienen om een bepaald ideaal gewicht te bereiken of te handhaven.

Deze lessen zijn door de grote nadruk op de choreografische aspecten, een plezierige training voor iedereen die op een meer dansante manier aan zijn/haar conditie en figuur wil werken.

Aerobic & Aerobic BBB | Hoogerheide MFC Kloosterhof

Dag

Tijd

Leeftijd

Docent

Dinsdag

13:30 - 14:30


Chantal

Donderdag

09:00 - 10:00


Chantal

Pilates

Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen.

Het hele lichaam is betrokken bij Pilates. Maar je traint vooral je rompstabiliteit oftewel core-stability. Met 'core' wordt je romp of je kern bedoeld: een korset van spieren rondom je rug, buik en bekken. Bij het uitvoeren van allerlei bewegingen heb je deze spieren nodig. Een stabiele, sterke kern vermindert het risico op blessures en daarom is het verstandig om de stabiliteit van je kern te trainen.

Starten met pilates? Onze pilatesles wordt gegeven op dinsdag om 19.00 in de Theaterzaal van MFC Kloosterhof. TDC heeft pilatesmatten en neem zelf je handdoek om op te liggen mee. Om het echte werk onder de knie te krijgen, controleert onze docent nauwkeurig of je de oefeningen goed uitvoert. De eerste tien lessen zul je nog moeten wennen. Na nog eens tien begin je het resultaat te zien en te voelen. Volg je dan nog eens tien lessen, dan kun je niet meer zonder.

Pilates | Hoogerheide MFC Kloosterhof

Dag

Tijd

Leeftijd

Docent

Dinsdag

19:00 - 20:00


Rosa

Plan vandaag je gratis proefles in!

"TDC is een hele fijne dansschool. Annely is al heel lang in staat om mensen van peuter tot 65+ in beweging te houden. Ook komen er steeds nieuwe soorten lessen bij, al blijft step aerobics mijn favoriet. Om de twee jaar een pracht van een uitvoering in de Maagd. Dus kom kijken en doe mee."

Evelien de Dooij-Janssens